lauantai 13. huhtikuuta 2013

Piponi mun


Tämä pipo on minulle itselleni! Vuoden 2010 joululahjojen ohella halusin neuloa itsellenikin jotain. Malli oli odotellut to do -listalla jo jonkin aikaa ja halusin kokeilla, miten kirjoneuleen kanssa taas menee. Ai että neulomisprosessi tuntui kestävän ikuisuuden! Valmista tuli kuukaudessa, mutta ehdin melkein hermostua..
 

Neuloessani mietin, miten ihmeessä muut saavat kirjoneulekuviot nätimmin esiin, mutta minulla homma oli aika epämääräistä. Ajattelin, että kyse on tiheydestä. Tällöin en vielä tiennyt lankadominanssista mitään. Sitten hoksasin, että olen kuljettanut korostavaa väriä ja pohjaväriä väärinpäin: oranssi uppoaa ruskeaan eikä korostu, kuten pitäisi. Onneksi olen nyt viisaampi ja nyt olen jopa innostunut kirjoneuleista ymmärrettyäni tämän pienen tärkeän asian..!
 
 

Pipo on ollut kovan onnen pipo. Ehdin hukata sen kolmen ensimmäisen käyttökuukauden aikana ehkä kymmenen kertaa. Joka kerta ajattelin: "Ei haittaisi, jos se hukkuu viiden vuoden päästä, mutta sain sen just kovalla vaivalla valmiiksi...!" Sattuman kaupalla pipo on joka kerta löytynyt mitä mystisemmistä paikoista yliopistolta (varmaan kaikista mahdollisista rakennuksista). Sittemmin olen hukannut sen monen monituista kertaa, mutta näin reilun parin vuoden jälkeen se on kuitenkin edelleen tallella! :)
 

Malli: Selbu Modern by Kate Gagnon Osborn (ilmainen)
Lanka: Novita Nalle
Puikot: 2.25 ja 3.0


Minulla oli piposta otettuja kuvia aikaisemmin, mutta pipo ei oikein päässyt niissä oikeuksiinsa. Ystäväni H suostui pipomalliksi talvisiin pipokuviin, jotta saisin esiteltyä pipon! :)

5 kommenttia:

  1. Se on upea malli, itsellänikin toivelistalla, mielestäni tosi kaunis niissä valitsemasi väreissä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Jos joskus neulon sen uudestaan, noudatan lankadominanssiteoriaa :D

      Poista
  2. Kiitos kun kommentoit blogiini, löysinpä nyt tänne vastavierailulle. Aivan upeita sukkia ja pipoja, taitava olet! Lukijaksi. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos! :) Kiva että tulit vastavierailulle! :) Tervetuloa lukijaksi! :)

      Poista
  3. Kiitos! :) Projektit alkavat varmaan kaikilla vähän fiiliksen mukaan, ehkä joskus neulot sen pipon :)

    VastaaPoista